Debiut nowego Lexusa RX

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Pojawił się w 1998 roku, tworząc nowy segment luksusowych SUV-ów. Teraz debiutuje w odświeżonej wersji czwartej generacji modelu. Sprzedaż zmodernizowanego Lexus R, bo o nim mowa rozpocznie się już jesienią 2019 roku.

Nowy RX zachowuje mocny, sportowy wygląd. Charakterystyczna linia przebiegająca wzdłuż boków pojazdu została zmieniona, nadając sylwetce modelu więcej płynności i spójności. Do tego RX oferuje bardzo dobre osiągi, podążając pod tym względem za flagowym coupe LC i sedanem LS. Samochód zyskał jeszcze lepsze właściwości jezdne i większą precyzję prowadzenia.

Odświeżony wygląd

Czwarta generacja RX otrzymała nowy kształty przedniego i tylnego zderzaka. Płynne połączenie linii przebiegającej przez całą długość auta sprawia, że model wygląda jeszcze bardziej dynamicznie. Do tego dzięki optycznemu połączeniu w prostej linii progów i dolnej część osłony chłodnicy, uzyskano wygląd mocnego, stabilnego pojazdu. Tylne błotniki zostały połączone ze zderzakiem, w którego dolnej części wyeksponowano osłony podwozia. Zmieniło się także wnętrze pojazdu.

Debiut Nowego Lexusa RX 2019 - www.premium-magazine.pl

W wydłużonej odmianie RX L, rozłożone siedzenia trzeciego rzędu można ustawić teraz w dwóch pozycjach. Jeśli wymaga tego sytuacja, w nowym ustawieniu można zapewnić jeszcze więcej miejsca dla nóg. Siedzenia w drugim rzędzie wersji RX L zostały zaaranżowane w taki sposób, by można było zastosować niezależnie montowane fotele kapitańskie. Udało się to osiągnąć, dodając 95 mm miejsca na nogi w trzecim rzędzie siedzeń i tworząc w modelu RX przestronną i wygodną kabinę dla podróżujących na tylnych siedzeniach.

Większy komfort jazdy

Debiut Nowego Lexusa RX 2019 - www.premium-magazine.pl
W nowym RX zastosowano kilka ciekawych ulepszeń. Zmodyfikowano zawieszenie i zwiększano sztywności nadwozia. Główny inżynier Lexusa Takeaki Kato postawił na zwinne prowadzenie. W tym celu w całym pojeździe szeroko zastosowano laserowe spawanie (LSW, Laser Screw Welding) i zgrzewanie punktowe. W połączeniu z usztywnieniem stabilizatorów (obecnie: pustych w środku i o 1 mm szerszych) oraz zwiększoną sztywnością piast, uzyskano bardziej bezpośrednią, natychmiastową reakcję na impulsy z układu kierowniczego. Dodatkom nowy RX został wyposażony w aktywny system wspomagania pokonywania zakrętów (ACA, Active Cornering Assist), który tłumi podsterowność występującą podczas dodawania gazu w połowie zakrętu. Poprawiono też zestrojenie systemu EPS, co skutkuje bardzo bezpośrednim wyczuciem kierownicy, w każdych warunkach umożliwiając modelowi RX dokładne podążanie optymalnym torem jazdy. Przeprojektowane amortyzatory modelu RX wyposażono w nowy system kontroli tarcia (FCD, Friction Control Device), który dodatkowo redukuje drgania o wysokiej częstotliwości, spowodowane niedoskonałościami nawierzchni dróg. Ich konstrukcja zawiera gumę redukującą drgania o wysokiej częstotliwości, których nie da się wyeliminować wyłącznie z wykorzystaniem ciśnienia oleju. Amortyzatory ułatwiają łagodne pokonywanie ciasnych zakrętów i osiągnięcie wyjątkowej czułości na ruchy kierownicą.

Pierwszy na świecie system BladeScan AHS

Debiut Nowego Lexusa RX 2019 - www.premium-magazine.pl

Lexus jest pionierem w dziedzinie technologii oświetlenia samochodowego – jako pierwszy wyposażył swoje auta w reflektory LED i adaptacyjny system świateł drogowych (AHS). W nowym modelu RX, Lexus po raz pierwszy na świecie zastosował tzw. BladeScan AHS. W tym systemie światło pochodzące z diody LED pada na dwa zwierciadła, umieszczone na szybko obracających się przesłonach. Następnie jest przekazywane do soczewki, oświetlając drogę przed samochodem. Światło wydaje się nie poruszać, lecz BladeScan Type AHS precyzyjnie kontroluje jego rozsył, synchronizując obroty zwierciadeł, a także włączając i wyłączając diody LED w obu reflektorach. System oświetla miejsca, które mogą być trudne do doświetlenia w konwencjonalnych układach świateł drogowych, np. pobocze drogi. BladeScan Type AHS umożliwia również dostrzeżenie pieszych i znaków drogowych znacznie wcześniej, bez oślepiania kierowców samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Możliwość zauważenia nocą pieszych znajdujących się przed autem została zwiększona z odległości 32 do 56 metrów.

Przeczytaj także:
Lexus RX 450hL – Idealny SUV na rodzinne wakacje
Już jest. Zupełnie nowy Lexus RC F
Lexus Lounge na lotnisku w Brukseli
Faceci w czerni jeżdżą Lexusem
Poznaj nowego Lexusa LC Convertible
Luksusowy jacht Lexus LY 650

Udostępnij:

Skomentuj