Diamenty stworzone przez człowieka podbijają serca miłośników luksusu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Wartość światowego sektora biżuterii z diamentami tworzonymi w laboratoriach wynosi obecnie 2 miliardy dolarów i według ekspertów ma przed sobą perspektywy dynamicznego rozwoju. Nowy rodzaj kamienia jubilerskiego właśnie debiutuje w Polsce. Biżuterię z wykorzystaniem diamentów stworzonych przez człowieka do swojego portfolio wprowadza najstarsza marka jubilerska w kraju.

www.koceo.pl - Koceo, Pledy, Narzuty

Reklama

Wartość światowego rynku biżuterii diamentowej w 2018 roku wynosiła 87 miliardów dolarów. W ostatnich latach widoczny jest dynamiczny wzrost popytu na diamenty tworzone przez człowieka, które w minionym roku stanowiły już 2 proc. wartości całego rynku biżuterii z diamentami. Wartość światowego segmentu biżuterii z diamentami stworzonymi w laboratoriach szacowana jest aktualnie na 2 miliardy dolarów. Analitycy przewidują, że rynek w roku 2035 może osiągnąć 15 miliardów dolarów.

Diamanty kopalniane kontra kamienie stworzone przez człowieka

Istotnym momentem dla kategorii diamentów stworzonych w laboratoriach było wprowadzenie w maju 2018 roku przez koncern De Beers marki oferującej biżuterię z diamentami tego pochodzenia. Decyzja giganta i lidera rynku diamentów, właściciela kopalń diamentów i złota, dowodzi, że diamenty tworzone przez człowieka zaczęły mieć znaczenie w rozwoju światowego segmentu. Jednocześnie według ekspertów obecny rok będzie jednym z ostatnich, w którym obserwowany będzie wzrost podaży diamentów kopalnianych. Spadek kosztów produkcji diamentów wytworzonych przez człowieka w ostatnich latach spowodował, że stały się one łatwiej dostępne dla większej liczby konsumentów, skutkując widocznym wzrostem podaży. Według pierwszych badań tej kategorii produktów przeprowadzonych w USA widać, że konsumenci z pokolenia tzw. Millenialsów, są zainteresowani wyborem diamentów stworzonych przez człowieka, jako nowoczesnej i odpowiadającej na potrzeby współczesnego konsumenta wersji kamieni jubilerskich.

Polska goni zachód

Nowy rodzaj kamienia jubilerskiego dostępny jest już także w Polsce. Jako pierwsza sieć salonów jubilerskich na krajowym rynku wprowadza go do oferty sprzedażowej W.KRUK. Nowa kategoria diamentów stworzonych przez człowieka debiutuje pod nazwą – New Diamond by W.KRUK. Zdaniem prezesa firmy linia doskonale wpisuje się w trendy i dynamikę współczesnego świata.

– Jako ekspert w dziedzinie brylantów oceniamy diamenty tworzone przez człowieka jako wysokiej klasy innowację, którą chcemy zaoferować naszym klientom – mówi Radosław Jakociuk, prezes zarządu W.KRUK. – Wiodące światowe instytucje, takie jak amerykańska Federalna Komisja Handlu, oficjalnie uznają kamienie stworzone w laboratorium za diamenty. Jako pierwsi na polskim rynku zdecydowaliśmy się włączyć je do oferty. Naszym priorytetem jest edukowanie klientów o laboratoryjnym pochodzeniu i zapewnienie wyboru między diamentami pozyskiwanymi w sposób tradycyjny oraz nowoczesny – dodaje.

Laboratorium na równi z kopalnią

Najdroższe kolczyki na świecie - Premium Magazine Polska

Jak informuje W.KRUK diamenty stworzone przez człowieka w laboratorium nie różnią się od tradycyjnych pod względem fizycznym i optycznym, mają także taki mama skał chemiczny. Aby w pełni zrozumieć światowy fenomen nowego rodzaju kamienia jubilerskiego warto poznać oficjalna definicja diamentu Federalnej Komisji Handlu (USA), zaktualizowana w 2018 roku.

W nowym, obowiązującym brzmieniu odnosi się ona nie do źródła pochodzenia, a wyłącznie fizycznych właściwości i chemicznego składu kamienia. Diament (tradycyjny) jest wydobywany w kopalniach. W tworzeniu nowego typu diamentów wykorzystuje się natomiast zaawansowaną wiedzę naukową i najnowocześniejsze technologie, które pozwalają m.in. na odtworzenie w laboratorium warunków oddziałujących przez miliardy lat około 160 km pod ziemią. Według definicji FKH oba kamienie są diamentami, odróżnia je sposób pozyskania, który należy precyzyjne komunikować w przypadku nowego typu diamentów. Ponadto, diamenty tworzone w laboratoriach klasyfikowane są według tych samych parametrów, z wykorzystaniem tych samych standardów eksperckiej oceny, co diamenty kopalniane.

– Biżuteria z diamentami stworzonymi przez człowieka to jeden z najważniejszych aktualnie trendów jubilerskich – mówi Amish Shah, prezes ALTR Created Diamonds, firmy specjalizującej się w diamentach tworzonych przez człowieka – Duże białe diamenty oraz kamienie w rzadkich niebieskich i różowych odcieniach to znaki rozpoznawcze ALTR. Dzięki ponad 48 opatentowanym szlifom brylantowym oraz najwyższej klasy technologii, diamenty stworzone przez markę ALTR Created Diamonds zdobią biżuterię dostępną na 35 rynkach i od dziś – dzięki W.KRUK – również w Polsce – dodaje.

New Diamond by W.KRUK

Prezes firmy W. Kruk. Premium Magazine Polska

Polska biżuteria z diamentami stworzonymi przez człowieka powstaje w podpoznańskiej Manufakturze W.KRUK. Kolekcja New Diamond by W.KRUK obejmuje pierścionki pod nazwą Doskonały®, kolczyki oraz wisiorki ze stworzonymi przez człowieka diamentami w kolorach: białym oraz, po raz pierwszy na rynku polskim, różowym i niebieskim.

– Biżuteria z diamentami stworzonymi w laboratoriach stanowi dziś niewielki procent oferty brylantowej W.KRUK. To atrakcyjna nowość pozwalająca na zakup biżuterii nie tylko z białymi, ale również dotychczas niedostępnymi kamieniami o barwie różowej i niebieskiej – podkreśla Jakociuk – Zadbaliśmy o to, aby obie kategorie kamienia były bardzo wyraźnie oznaczone, zarówno poprzez laserowe znaczenie diamentów New Diamond by W.KRUK i grawerunek na produktach, jak również certyfikaty stworzone w innym kolorze niż te, które wystawiamy dla brylantów tradycyjnych. Biżuteria z diamentami New Diamond by W.KRUK będzie dostępna w wybranych salonach oraz na wkruk.pl.

Inspirowane brylantami zapachy W.KRUK

Diamenty z laboratorium. W. Kruk. Premium Magazine Polska

Obok innowacji w ofercie jubilerskiej, W.KRUK przedstawia również nową pozajubilerską kategorię luksusowych zapachów, produkowanych pod własną marką. – Nowa kategoria luksusowych wód perfumowanych W.KRUK to kolejna propozycja dla klientów, która podkreśla wartość i unikalność naszej marki – komentuje Radosław Jakociuk – biznesowo to również naturalny krok w rozwoju. Jesteśmy najstarszą firmą jubilerską, która w swojej ofercie ma najwyższej jakości biżuterię, zegarki, skórzane i jedwabne akcesoria. Dopełnieniem doświadczenia marki dla klientów jest inspirowana kolorowymi brylantami linia luksusowych zapachów W.KRUK.

Od września br. 4 warianty wód perfumowanych W.KRUK dla kobiet i mężczyzn dostępne będą w 140 salonach marki i w sklepie internetowym wkruk.pl. Od października również w sieci perfumerii Sephora i na sephora.pl.

Udostępnij:

Skomentuj