E-Commerce rośnie w siłę

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Rynek e-commerce przeżywa w Polsce prawdziwy rozkwit. Z najnowszego raportu Gemius, przygotowanego wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej wynika, że odsetek internautów kupujących online rośnie z roku na rok bardzo dynamicznie. Przybywa również sklepów oferujących swój asortyment wyłącznie w sieci.

W 2019 r. już 62 procent internautów – o 6 punktów procentowych więcej, niż rok wcześniej – robiło zakupy przez internet. Jak przedstawił to Gemius, który wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej już po raz siódmy zrobił badanie „E-commerce w Polsce”, w porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania, Polacy wskazują, że e-sklepy dają większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne (51 vs. 46 proc.), a zakupy on-line są wygodniejsze niż te robione w sklepach stacjonarnych (58 vs. 52 proc.).

– Zakupy online zyskują zwolenników z roku na rok – komentuje cytowana w raporcie Agnieszka Gruszczyńska, Online Marketing Manager Currency One, operatorka serwisów Walutomat.pl i Internetowykantor.pl. – Perspektywa branży napawa dalszym optymizmem, jeśli weźmiemy pod uwagę nowe pokolenie, dla którego internet jest nieodłączną częścią życia.

Polacy kochają e-zakupy

e-Commerce rośnie w siłę - www.Koceo.pl

– Tegoroczna edycja raportu utwierdza w przekonaniu, że e-konsumenci kochają zakupy przez internet i dokonują ich coraz częściej oraz pewniej – dodaje Patrycja Sass-Staniszewska , prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. – Zdecydowanie przekłada się na to ich nieskomplikowana forma, duże możliwości wyboru oraz wygoda. Aż 75% respondentów zadeklarowało, że w zakupach internetowych najbardziej przekonuje ich całodobowa dostępność, która gwarantuje niezależność́ w zakupach.

Jak zauważa Sass-Staniszewska cyfrowi konsumenci cenią też sobie dogodne metody dostawy, w pierwszej kolejności wskazując doręczenia kurierskie pod wskazany adres, a następnie paczkomaty. – Polscy konsumenci znacznie zmienili swoje zwyczaje i ścieżki zakupowe, jednak nadal kupują zgodnie z ideą „smart” – optymalizując zakupy – dodaje ekspertka. – Zależy im na rozwiązaniach, które ułatwiają i przyspieszają zakup, bądź też pozwalają na dokonanie trafniejszych wyborów.

Nie tylko młodzi

Jeszcze w ubiegłym roku aż 64 proc. Polaków kupujących online było osobami poniżej 34 roku życia. Dzisiaj, jak czytamy w raporcie Gemius, grupę tę stanowi mniej niż połowa – tylko 42 proc. Znacząco wzrosło natomiast zainteresowanie internetowymi sklepami w grupach osób starszych. Klienci 50+ stanowią już ponad jedną czwartą kupujących online (wzrost o 14 p.p. w porównaniu do 2018 roku), a internauci w wieku 35-49 – ponad 32 proc. (wzrost o 7 p.p. w porównaniu do 2018 roku).

Jak wynika z badania najlepiej rozpoznawalną marką spośród wszystkich polskich e-serwisów jest zdecydowanie Allegro, wskazana spontanicznie przez aż 80 proc. badanych. W przypadku serwisów zagranicznych pierwsze miejsce należało do AliExpress. Serwis ten wskazało spontanicznie 42 proc. badanych osób, które dokonały zakupów na serwisach zagranicznych w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

Jeden asortyment

Wzrasta również rozpoznawalność e-sklepów specjalizujących się w sprzedaży jednego asortymentu. Aż 69 proc. internautów badanych przez Gemius potrafiło wskazać markę e-sklepów z kategorii perfumerii/drogerii internetowych. W tej kategorii znajdziemy kilku liderów. Są to: Rossmann (32 proc.), Douglas (19 proc.), Sephora (15 proc.) oraz iPerfumy (15 proc.).

iPerfumy, od maja tego roku przemianowane na Notino.pl, w ubiegłym roku zanotowały rekordową liczbę zamówień. Sklep sprzedał 301 tys. produktów i obsłużył 86 tys. klientów. – W 2004 roku zaczęliśmy tworzyć sklep internetowy pełen perfum i kosmetyków – i mamy ponad 2 500 000 produktów- informuje spółka Notino. – Dziś jesteśmy marką, która działa w 22 krajach i wciąż się rozrasta. W Polsce w 2018 roku wygraliśmy nagrodę Sklep Roku w kategorii Uroda i zdrowie, w porównywarce cen CENEO.

Rozwój handlu e-commerce napędza wyniki.

Koceo.pl

Rozwój handlu e-commerce sprzyja wzrostowi także innych sklepów skupiających się na jednym asortymencie. Świetne wyniki zanotowało ostatnio także Oponeo.pl. W I kwartale 2019 roku sklep uzyskał przychody ze sprzedaży na poziomie 160,2 mln zł wobec 125 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku, co oznacza wzrost o 28 proc. r/r. Grupa chwali się, że sprzedała w I kwartale br. 603,6 tys. opon, o 24 proc. więcej niż w I kwartale 2018 roku.

– Dynamiczny wzrost sprzedaży krajowej jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej – mówi Dariusz Topolewski. – Analitycy rokują, że w 2019 roku wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 50 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie – dodaje. Dominującym elementem przychodów Grupy Oponeo.pl są oczywiście wpływy z tytułu sprzedaży opon, które w I kwartale 2019 roku wyniosły 144,8 mln zł. Stanowiły one 90 proc. całości przychodów z tytułu sprzedaży towarów. Co ciekawe wzrost ten został zrealizowany mimo 3,5 proc. spadku sprzedaży na całym rynku opon do samochodów osobowych w Polsce.

Nowi gracze

Koceo.pl

Wśród nowych poważnych graczy na rynku e-commerce warty zauważenia jest uruchomiony niedawno Koceo.pl.

Niezmiennie wzrost na rynku e-commerce dobrze wróży nowo powstającym sklepom, a tych z roku na rok przybywa. Coraz więcej firm, wzorem Notino czy Oponeo, decyduje się na sprzedaż jednego asortymentu. Na uwagę zasługuje m.in. uruchomiony w połowie 2018 roku Koceo.pl oferujący szeroki asortyment koców, narzut i pledów. Sklep posiada produkty na każdą kieszeń i szybko stał się liderem w swoje branży. Obok topowych marek, takich jak choćby Red Lychee – najbardziej rozpoznawalnej marki wśród wysokiej jakości wełnianych i kaszmirowych koców i pledów – znajdziemy w nim także tańszy, nie markowy asortyment.

– Nasze produkty wykonane są z najróżniejszych materiałów i charakteryzują się dużym przedziałem cenowym – informują przedstawiciele Koceo. – Posiadamy m.in. szeroką ofertę dla osób poszukujących produktów premium z najlepszych gatunkowo naturalnych materiałów, w 100 proc. wełnianych, bawełnianych lub kaszmirowych.
Co ciekawe Koceo.pl postanowiło połączyć platformę sprzedaży z serwisem informacyjnym zawierającym ciekawe artykuły na temat koców oraz pielęgnacji produktów wykonanych z wełny.

Udostępnij:

Skomentuj