Poland Sotheby’s International Realty sprawdził czym charakteryzuje się statystyczny kupujący dokonujący transakcji nieruchomościami premium i luksusowymi. Zobacz jak wygląda profil klienta zamożnego.
Jest mężczyzną, ma powyżej 46 lat i zazwyczaj jest właścicielem firmy, managerem wyższego szczebla lub osobą wykonującym wolny zawód – to podstawowe cechy przeciętnego nabywcy lokali w segmencie premium. Jego styl życia związany jest z podróżowaniem, zarówno w celach biznesowych, jak i wypoczynkowych oraz z wysoką aktywnością w czasie wolnym.
Biznesmen lubiący wypoczynek za miastem
Klient zamożny, którego w raporcie „Luxury Realty Map” scharakteryzowała Poland Sotheby’s International Realty, na co dzień prowadzi intensywne życie w mieście, jednak weekendy, dni wolne i wakacje chętnie spędza w gronie rodziny i blisko natury, np. poza miastem, na wsi lub w atrakcyjnych górskich lub nadmorskich miejscowościach wypoczynkowych.
– Wśród najważniejszych zainteresowań osób zamożnych na pierwszym miejscu znajduje się biznes, co wynika zarówno z ankiety przeprowadzonej wśród klientów przez Poland Sotheby’s International Realty, jak i badań prowadzonych przez Wealth-X wśród osób zamożnych na świecie – piszą eksperci w raporcie. – Osoby z zasobnym portfelem do swoich pasji zaliczają także działalność dobroczynną, sport oraz finanse.
Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych globalnie zainteresowań zamożnych ludzi zamykają właśnie nieruchomości. Co ciekawe wyprzedzają one takie kategorie, jak polityka czy podróże.
Nastawiony na nowe doświadczenia
Jak podaje Poland Sotheby’s International Realty wśród zamożnych konsumentów rośnie rola i znaczenie zdobywania nowych doświadczeń – wolą oni „przeżywać” i „doświadczać” niż „mieć”. – Statystyki pokazują, że mimo tego, iż zamożni konsumenci na świecie z roku na rok przeznaczają więcej środków zarówno na dobra osobiste, jak i na doświadczenia i przeżycia, tak kwota wydawana na tę drugą kategorię rośnie znacznie szybciej – zauważają w raporcie eksperci.
Tylko 2016 roku osoby zamożne na świecie wydały łącznie 684 mld dolarów na doświadczenia i przeżycia, co stanowi kwotę o 284 mld dolarów wyższą niż ta wydana 7 lat wcześniej. W tym samym okresie suma rocznych wydatków na dobra osobiste wzrosła jedynie o 144 mld dolarów. Według prognoz wydatki w obu tych kategoriach nadal będą rosnąć. – W 2023 roku estymowana kwota roczna przeznaczona na doświadczenia i przeżycia ma szansę przekroczyć rekordowy 1 bilion dolarów – podają analitycy z Poland Sotheby’s International Realty.
***
Tekst postał na podstawie raportu „Luxury Realty Map” opracowanego przez Poland Sotheby’s International Realty. Poland Sotheby’s International Realty pośredniczy w sprzedaży oraz wynajmie nieruchomości premium i luksusowych. Jest częścią międzynarodowej sieci, posiadającej ponad 22 000 niezależnych doradców, obsługujących 950 biur na terenie 69 krajów.