Porsche przygotowało dla swoich fanów nie lada gratkę. Firma wypuściła limitowaną serię nowego wcielenia modelu 935. Samochód wart jest przeszło 3 miliony złotych.
Legendarne Porsche 935 było produkowane w latach 1976–1981. Wyścigowy model bazował na Porsche 930 i występował w trzech odmianach. Wersja 935/78 Coupe, nazwana przez fanów marki Moby Dick’iem, zyskała największą popularność. Teraz legenda powraca do życia.
– Ten spektakularny samochód jest prezentem urodzinowym od Porsche Motorsport dla fanów na całym świecie – mówił podczas premiery auta dr Frank-Steffen Walliser, wiceprezes Motorsport i GT Cars. Ponieważ samochód nie jest homologowany, inżynierowie i projektanci nie musieli przestrzegać zwykłych zasad. Tym samym mieli dużą swobodę w jego projektowaniu. Współczesne Porsche 935 to 700-konny samochód wyścigowy z nadwoziem przypominającym legendarne Porsche 935/78. Podobnie jak jego historyczny poprzednik, większość nadwozia została zastąpiona lub uzupełniona przez elementy kompozytowe z włókien węglowych (CFRP).
Wyjątkowa aerodynamika
Dzięki wydłużonemu wysuwanemu tyłowi model 935 osiąga długość 4,87 metra. Szerokość samochodu wynosi 2,03 metra. Do tego dochodzi spektakularna aerodynamika, która jest zupełnie nowym osiągnięciem firmy Porsche, będącym hołdem dla legendarnego Moby Dick’a. Charakterystyczne wloty powietrza w przednich nadkolach, zwiększają siłę docisku przedniej osi. Równowagę aerodynamiczną zapewnia także tylne skrzydło o wymiarach 1909 na 400 mm.
Wszystko co najlepsze
Liczne detale nadwozia nowego Porsche nawiązują do zwycięskich maszyn z wyścigowej historii marki. Są to felgi o aerodynamicznym charakterze są podobne do tych z modelu 935/78, tylne światła LED na skrzydłach pochodzące z samochodu wyścigowego 919 Hybrid LMP1, natomiast lusterka boczne wywodzą się z RSR 911. Podobne nawiązania można dostrzec w kokpicie. Dźwignia zmiany biegów ma laminowaną drewnianą konstrukcję i przypomina tą z modeli 917, 909 Bergspyder czy super sportowego samochód Carrera GT. Kierownica i kolorowy wyświetlacz zostały zaczerpnięte z modelu 911 GT3 R z roku modelowego 2019. Masywna klatka bezpieczeństwa w połączeniu z fotelem do wyścigów i sześcio-punktową szelką bezpieczeństwa zapewniają maksymalne bezpieczeństwo. Opcjonalnie w samochodzie może znaleźć się drugie miejsce dla pasażera.
Sześciocylindrowy silnik
Nowe Porsche 935 jest napędzane najnowszym, sześciocylindrowym silnikiem 3,8-litrowym z podwójnym turbodoładowaniem. Moc przenoszona jest do tylnego silnika za pomocą siedmio-biegowej Porsche Doppelkupplung (PDK) ze sztywnym zawieszeniem skrzyni biegów na tylnej osi. Podobnie jak w modelach drogowych GT z 911, do zmiany przełożeń kierowca używa manetek umiejscowionych przy kierownicy. Typowe dla modelu 911, rozkład masy zapewnia doskonałą przyczepność i skuteczność hamowania. Sześciokrotne aluminiowe monoblokowe zaciski wyścigowe na przedniej osi w połączeniu z wewnętrznie wentylowanymi i rowkowanymi stalowymi tarczami hamulcowymi o średnicy 380 milimetrów zapewniają doskonałe wartości opóźnienia na przedniej osi. Z tyłu zamontowano cztero-tłoczkowe zaciski z tarczami o średnicy 355 mm. To wyjątkowe auto powstaje w limitowanej liczbie 77 egzemplarzy i będzie dostępne w połowie 2019 roku. Cena nowego Porsche 935 zaczyna się od 701 948 euro plus lokalny VAT.