Only Watch – najbardziej prestiżowa aukcja zegarków na świecie

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Odbywa się co dwa lata w Monako. Przyciąga wielu znanych i zamożnych osobistości z całego świata. Dzięki niej udało się zebrać 25 milionów dolarów. Wszystkie pieniądze zostały przeznaczone na walkę z dystrofią mięśniową Duchenne’a.

Wyjątkowe zegarki

Only Watch, charytatywna aukcja luksusowych zegarków, od lat cieszy się niezwykłym zainteresowaniem kolekcjonerów i odbija się szerokim echem w branży. Na jej potrzeby najlepsze światowe marki tworzą jedyne w swoim rodzaju modele zegarków. Podczas ostatniej, siódmej już edycji Only Watch, pod młotek trafiło aż 50 wyjątkowych czasomierzy, m.in. model „MOSAÏQUE” firmy Barbier-Mueller, wyposażony w mechanizm wykonany z 18 karatowego różowego złota, warty 200 tys. Szwajcarskich Franków.

Aukcja zegarków Only Watch

Na potrzeby Only Watch najlepsze światowe marki tworzą jedyne w swoim rodzaju limitowane modele zegarków. (Fot. https://www.tagheuer.com/)

Ambitny cel

Organizatorem aukcji jest Association Monegasque Contre les Myopathie (AMM), stowarzyszenie do walki z dystrofią mięśniową Duchenne’a, na której czele od 2001 roku stoi Luc Pettavino. W 2016 roku Pettavino stracił syna, który chorował na tą nieuleczalną chorobę, co jeszcze bardziej zmotywowało go do zbierania środków do walki z nią. Nad przebiegiem licytacji i całej aukcji sprawują nadzór specjaliści z domu aukcyjnego Christie’s, który jest oficjalnym partnerem Only Watch. Nie trzeba dodawać, że Christie’s to najsłynniejszy na świecie, założony w Londynie dom aukcyjny.

Wielkie pieniądze

Aukcja zegarków Only Watch

Ostania aukcja Only Watch miała miejsce 11 listopada 2017 roku, a najbliższa odbędzie się 9 listopada 2019 roku. Na zdjęciu Luc Pettavino – organizator aukcji. (Fot. https://journal.hautehorlogerie.org)

Pierwsza edycja Only Watch obyła się 2005 roku. Zlicytowano wówczas 34 wyjątkowych, unikalnych zegarków. Jednym z najdroższych był model opracowany przez Richarda Mille i Philippe Starcka – „Richard Mille by Philippe Starck”. Został wysoko oceniony przez krytyków i koneserów. Sprzedano go za 285 000 Euro. Całkowity dochód z pierwszej edycji Only Watch wyniósł 1 907 000 Euro. W kolejnych latach było już tylko lepiej. Do dnia dzisiejszego wpływy AMM z tytułu aukcji wyniosły ponad 25 milionów dolarów. Impreza jest obecnie objęta patronatem Jego Najjaśniejszej Wysokości, suwerennego księcia Monako, Alberta II Grimaldiego.

Ostania aukcja Only Watch miała miejsce 11 listopada 2017 roku, a najbliższa odbędzie się 9 listopada 2019 roku.

Udostępnij:

Skomentuj