Perrier – Francuzka księżniczka wśród wód

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Woda Perrier to, obok wieży Eiffla i kreacji Chanel, jeden z symboli Francji. Charakterystyczna zielona butelka przez wielu kojarzona jest z glamourem najmodniejszych klubów i luksusem paryskich restauracji.

Powstałe ponad 100 milionów lat temu źródło wody Perrier bije w południowej Francji, opodal małej miejscowości Vergeze w Prowansji. Pochodząca z niego woda charakteryzuje się połączeniem składników mineralnych i naturalnego gazu, co sprawia, że napój ma wyjątkowy, świeży i czysty smak. To on sprawia, że Perrier jest jedną z najbardziej rozpoznawanych naturalnie gazowanych wód na świecie.

Historia

Woda Perrier została po raz pierwszy odkryta już w okresie Cesarstwa Rzymskiego. W 218 roku przed naszą erą Hannibal, słynny dowódca wojsk antycznej Kartaginy, razem ze swoją armią zatrzymał się przy napotkanym źródle, by przygotować swoje oddziały do walki z Rzymianami. Prawdopodobnie to właśnie żołnierze byli pierwszymi, zapisanymi w historii smakoszami wody, później nazwanej Perrier.

Źródłem ponownie zainteresowano się w 1793 roku, za sprawą burmistrza Vergeze, który zachwycił się wyjątkowym smakiem wypływającej z niego wody. Siedemdziesiąt lat później Napoleon III wydał dekret zezwalający na wydobycie wody na szerszą skalę.

Nazwa

Początkowo woda nazywała się Les Bouillens, jednak w 1903 r. zmieniono ją na Perrier, na cześć doktora Perrier, który odkrył szczególne jej właściwości. Wówczas znany angielski biznesmen, arystokrata sir St-John Harmsworth, zainwestował w rozbudowę źródła. To za jego sprawą wodę zaczęto przelewać do charakterystycznych zielonych butelek. Ich kształt nawiązywał do drewnianych drążków do ćwiczeń, których sir St-John Harmsworth używał do rehabilitacji nogi uszkodzonej podczas poważnego wypadku motocyklowego.

Zielona butelka podbija Europę

Woda Perrier

Kampania Perrier związana ze 150-leciem marki. (fot. http://www.nestle-waters.com/)

Słynna zielona butelka była coraz bardziej popularna w całej Europie. Pod koniec lat siedemdziesiątych XX wieku jako pierwsza butelkowana woda z Europy trafiła na sklepowe półki w Stanach Zjednoczonych. Był to początek jej światowej kariery, która trwa do dziś. Producenci Perrier od początku dbali i dbają do dzisiaj o to, aby ich produkt był kojarzony z elegancją, zabawą i luksusem. Może świadczyć o tym m.in. pierwsze hasło reklamowe, używane od 1870 roku, które brzmiało „Księżniczka wśród wód stołowych”. Z czasem zmieniono je na „Szampan wśród wód stołowych”. Aby podkreślić swoją wyjątkowość od lat Perrier współpracuje także ze sławnymi i ekscentrycznymi twórcami, których talent i pomysły są wykorzystane przy tworzeniu wizerunku wody. Byli to m.in. Andy Warhol, Georgio Armani, Versace, a ostatnio dom mody Paul&Joe.

Woda Perrier

Perrier współpracuje ze sławnymi i ekscentrycznymi twórcami. Tutaj przykład kampanii przy współpracy z Andy Warholem. (fot. http://www.nestle-waters.com/)

Aktualnie Perrier należy do grupy Nestle Corporation, który po zakupie większości udziałów przejął nad marką kontrole w roku 1992. Obecnie Perrier jest dostępna w ponad 140 krajach na świecie. W Stanach Zjednoczonych jest drugą najlepiej sprzedawaną wodą gazowaną i bezkonkurencyjnym liderem sprzedaży wśród gazowanych wód importowanych. Jest patronem wielu wydarzeń kulturalnych i sportowych na całym świecie, w tym niezmiennie od lat wielkoszlemowego turnieju tenisowego Rolland Garros w Paryżu.

Udostępnij:

Skomentuj