Dla prawie 60 proc. przedstawicieli pokolenia Y w Polsce priorytetem są wysokie zarobki i dostatnie życie – wynika z najnowszego badania firmy Deloitte.
Raport „Global Millennial Survey 2019” pokazuje, że dla pokolenia Y ważny jest luksus. Na szczycie listy ambicji polskich przedstawicieli pokolenia Y są wysokie zarobki. To cel 59 proc. z nich. Co ciekawe, aż 67 proc. millenialsów uważa, że to możliwe do osiągnięcia. Na drugim miejscu są podróże – cel 58 proc. ankietowanych.
– Te dwa pierwsze wyniki budzą moje zainteresowanie, gdyż są dokładnie odwrotne od globalnych – komentuje Anna Łukawska, Menedżer w zespole employer brandingu w Deloitte. – Dla 57 proc. ankietowanych na świecie priorytetem jest zwiedzanie świata. Co ciekawe bardziej są tym zainteresowane kobiety (62 proc.) niż mężczyźni (51 proc.). Dopiero 52 proc. marzy o zamożnym życiu.
Dodatkowo, jak zauważa eksperta, to co do tej pory uznawaliśmy za swego rodzaju oznakę dorosłości, czyli kupno domu lub założenie rodziny, nie znajdują się na szczycie listy priorytetów. O zakupie domu myśli jedynie 54 proc. (49 proc. globalnie) ankietowanych, a założenie rodziny planuje 47 proc. (39 proc. globalnie).
Na potrzeby raportu Deloitte zapytał o opinię prawie 13 500 osób z 42 krajów, 300 ankietowanych pochodzi z Polski. Respondenci to osoby urodzone między styczniem 1983 roku a grudniem 1994 roku.