Więcej przestrzeni, większy komfort i więcej luksusu – można zamawiać już pierwsze warianty nowego Mercedesa GLS. Ceny zaczynają się od 399,9 tys. zł
Mercedes-Benz stawia na przestrzeń. Nowy GLS jest nieco większych niż poprzednika (+77 mm na długość, +22 mm na szerokość). Ilość miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń, dodatkowo potęguje wydłużony o 60 mm rozstaw osi. Jak zapewnia marka wszystkie trzy rzędy siedzeń zapewniają podróżującym komfortową jazdę. GLS ma także większy bagażnik. Dodatkowo aby zwiększyć przestrzeń bagażową (maksymalnie 2400 litrów), fotele trzeciego rzędu można „schować” w podłodze, a drugiego – złożyć „na płasko”. Co więcej, po raz pierwszy GLS jest dostępny w wersji 6-miejscowej, z dwoma luksusowymi siedzeniami w środkowym rzędzie.
Bogate wyposażenie
Standardowe sportowe wyposażenie linii AMG obejmuje stylizację nadwozia AMG (zawiera: przedni zderzak AMG, poszerzenia nadkoli i tylny zderzak AMG), wykonane z lekkich stopów 21-calowe obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami w kolorze szarym, lśniącym wykończeniem oraz sportowy układ hamulcowy z perforowanymi przednimi tarczami i zaciskami z napisem „Mercedes-Benz”. Wnętrze wzbogaca się o wielofunkcyjną sportową kierownicę ze spłaszczoną dolną częścią wieńca, sportowe pedały AMG ze szczotkowanej stali nierdzewnej z czarnymi gumowymi wypustkami oraz dywaniki AMG z czarnego weluru z napisem „AMG”. Dodatkowo we wnętrzu modelu Exclusive dolną partię deski rozdzielczej i górne wykończenia paneli drzwi obszyto syntetyczną skórą skóry ARTICO, a elementy ozdobne – w tym zasłonę pojemników na kubki – wykonano z drewna. Ponadto wyposażenie obejmuje osłony poduszek powietrznych ze skóry nappa, maskownice głośników ze stali nierdzewnej oraz welurowe dywaniki podłogowe.
Komfort nawet dla siedmiu osób
W Europie GLS standardowo występuje w siedmiomiejscowej konfiguracji kabiny, z kanapą w drugim rzędzie siedzeń i dwoma pojedynczymi fotelami w trzecim (mogą tam usiąść osoby o wzroście do 1,94 m). Opcjonalnie, bez dodatkowych opłat, dla środkowego rzędu można zamówić dwa luksusowe, pojedyncze siedzenia z regulowanymi podłokietnikami. Zapewniają one pasażerom więcej przestrzeni i większy komfort, a przy okazji – łatwiejszy dostęp do trzeciego rzędu, np. gdy w środkowym zamontowane są foteliki dziecięce. Automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC z tyłu oferuje indywidualne ustawienia wentylacji także osobom, które podróżują w ostatnim rzędzie siedzeń.
MBUX: wiele funkcji już w standardzie
GLS-a jak przystało na samochód rodzinny wyposażono w najnowszą generację systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Standardowa specyfikacja obejmuje dwa duże ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy (31,2 cm) oraz rozszerzone funkcje MBUX, takie jak: personalizacja (profile), funkcje predykcyjne, obsługa głosowa LINGUATRONIC z rozpoznawaniem naturalnie sformułowanych komend (aktywowana hasłem „Hej Mercedes”), hotspot WiFi oraz radio internetowe. Listę opcji poszerza pakiet innowacji MBUX z Asystentem wnętrza MBUX, wyświetlaczem head-up i rozszerzoną rzeczywistością MBUX dla nawigacji. Dodatkowo dzięki rozszerzonej rzeczywistości MBUX dla nawigacji informacje na temat obranej trasy prezentowane na środkowym wyświetlaczu wzbogaca obraz z przedniej kamery samochodu. Pojawiają się na nim strzałki sygnalizujące kierunek jazdy lub numery domów.
Wspomaganie na drodze i w terenie
Dzięki dodatkowemu pakietowi wspomagania bezpieczeństwa jazdy nowy GLS podejmuje kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy. Pakiet zapewnia kierowcy wsparcie dopasowane do danej sytuacji drogowej – w zakresie regulacji prędkości, korygowania toru jazdy, zmiany pasa ruchu, a nawet w obliczu ryzyka kolizji. W GLS został wyposażony m.in. w aktywnego asystenta utrzymywania odległości DISTRONIC (Active Distance Assist DISTRONIC), aktywnego asystenta ograniczeń prędkości (Active Speed Limit Assist), rozszerzony automatyczny „restart” silnika na autostradach, regulację prędkości w oparciu o trasę z funkcją wykrywania końca zatoru drogowego oraz aktywnych asystentów kierowania, zmiany pasa oraz zatrzymania się (Active Steering Assist, Active Lane Change Assist, Active Emergency Stop Assist). Najwyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa zapewnia pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy Plus z funkcją Stop-and-Go Assist, która zapewnia dodatkowe wsparcie podczas jazdy w korku, oraz układ PRE-SAFE® Impulse Side, który może zapewnić dodatkową ochronę przy zderzeniu bocznym.
Nowy GLS występuje w dwóch odmianach. Wersja 350d 4MATIC kosztuje 399 900 zł, a GLS 400d 4MATIC – 418 200 zł. Sześciocylindrowe, rzędowe silniki wysokoprężne generują moc, odpowiednio, 210 kW (286 KM) oraz 243 kW (330 KM). Jak informuje Mercedes-Benz obie jednostki są już zgodne ze standardem Euro 6d (II etap RDE) i to nawet w wymagających warunkach jazdy. To rezultat zastosowania licznych rozwiązań, w tym dodatkowego katalizatora selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC) w układzie wydechowym. Nowy Mercedes-Benz GLS pojawi się w salonach sprzedaży przed końcem roku.