wtorek, Marzec 19

Turniej Roland Garros – tenis, słońce i marki premium

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Roland Garros, czyli French Open, jest jednym z czterech turniejów tenisowych zaliczanych do Wielkiego Szlema. Rozgrywki odbywają się co roku na przełomie maja i czerwca na kortach imienia Rolanda Garrosa w Paryżu. Od lat towarzyszą im marki premium z różnych branż.

Jak mówią organizatorzy Roland Garros ich turniej jest już częścią dziedzictwa narodowego Francji. Jego historia sięga roku 1891, kiedy po raz pierwszy odbyły się Francuskie Mistrzostwa Clay-Court, czyli rozgrywane na kortach o nawierzchni z mączki ceglanej. Początkowo rozgrywki zarezerwowane były jedynie dla krajowych graczy. Aby w nich wystartować trzeba było być członkiem jednego z francuskich klubów tenisowych. Dla sportowców spoza Francji turniej został otwarty w 1925 roku. W tym samym czasie zmienił też nazwę na French Open. Na korcie wśród kobiet tryumfy świeciła wówczas Suzanne Lenglen, która zdobyła główny tytuł sześć razy z rzędu (w latach 1920-1926). Po stronie mężczyzn niepokonani byli słynni „muszkieterowie”: Henri Cochet, René Lacoste, Jean Borotra i Jacques Brugnon. Ich popularność była tak duża, że konieczne było wybudowanie większego stadionu, który pomieściłby wszystkich fanów tenisistów.

Stadion imienia rugbisty

Gdy w 1927 roku „muszkieterowie” odebrali Amerykanom Puchar Davisa i mieli go bronić w Paryżu, nie było stadionu mogącego pomieścić wszystkich zainteresowanych rozgrywkami. W tej sytuacji władze klubu Stade Francais podarowały Francuskiej Federacji Tenisowej trzy hektary terenu koło Porte d’Auteil. Warunek był jeden, nowy stadion miał nosić imię sławnego członka klubu – Rolanda Garrosa. Co ciekawe Garros nie miał nic wspólnego z tenisem, grał w rugby, ale przede wszystkim był francuskim pionierem lotnictwa. Nowy obiekt był gotowy w 1928 roku, a jego nazwa stała się z czasem także nazwą wielkiego turnieju.

Perrier – nieodłączny towarzysz tenisowych rozgrywek

Od 1978 roku Roland Garros nierozerwalnie związany jest z francuską wodą mineralną Perrier, która od tego czasu jest głównym partnerem imprezy. W 2015 roku Perrier przedłużyła swoją umowę sponsorską z Rolandem Garrosem na kolejne trzy lata. Marka oprócz dostarczania swoich produktów podczas turnieju graczom, fanom i urzędnikom otrzymała także szereg praw do brandingu i marketingu. Logo Perriera można zobaczyć na strojach sędziów i zawodników startujących w turnieju.

Perrier – szampan pośród wód stołowych

Woda Perrier to, obok wieży Eiffla i French Open, jeden z symboli Francji. Charakterystyczna zielona butelka przez wielu kojarzona jest z glamourem najmodniejszych klubów i paryskich restauracji. Powstałe ponad 100 milionów lat temu źródło tej luksusowej wody, bije w południowej Francji, opodal małej miejscowości Vergeze, w Prowansji. Pochodząca z niego woda charakteryzuje się połączeniem składników mineralnych i naturalnego gazu, co sprawia, że napój ma wyjątkowy, świeży i czysty smak. To on sprawia, że Perrier jest jedną z najbardziej rozpoznawanych naturalnie gazowanych wód na świecie. Przez wielu nazywana jest szampan pośród wód stołowych.

Udostępnij:

Skomentuj