Virgil Abloh projektuje dla IKEA

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

IKEA we współpracy ze światowej sławy projektantem mody Virgilem Abloh’em, zmienia przedmioty codziennego użytku w ikony designu

Virgil Abloh, amerykański projektant mody, przedsiębiorca, artysta i DJ, który od marca 2018 roku jest dyrektorem artystycznym kolekcji odzieży męskiej Louisa Vuittona razem z IKEA stworzył nową serię produktów dedykowaną millenialsom i ich pierwszym mieszkaniu. Limitowana kolekcja MARKERAD składa się z piętnastu przedmiotów i pojawi się w Polsce już w listopadzie.

Sztuka i minimalizm

IKEA MAKRKERAD - Premium Magazine Polska

Jak informuje IKEA MARKERAD łączy w sobie klasyczne minimalistyczne formy z artystycznymi, „zakłócającymi” akcentami – tak charakterystycznymi dla twórczości Virgila Abloh’a. Virgil umieszcza nowoczesny design we współczesnym kontekście. Projektant czerpie z historii i tradycji, tworząc projekty, które odwołują się do naszych czasów. Nowa kolekcja dedykowana pokoleniu millenialsów to mieszanka przedmiotów, które idealnie sprawdzą się przy urządzaniu pierwszego mieszkania.

www.koceo.pl - Koceo, Pledy, Narzuty

Reklama

Są to meble, takie jak stół, krzesło i kanapa, a także mniejsze przedmioty, jak skrzynka na narzędzia, zegar czy tekstylia. Projekty Abloh’a zacierają granice pomiędzy funkcjonalnością a sztuką. Wiele z produktów posiada jednocześnie kilka funkcji, tak jak łóżko dzienne, które służy jako miejsce do spania, pracy, jedzenia oraz spotkań z przyjaciółmi. – Chciałbym, aby każdy przedmiot z kolekcji wzbudzał w ludziach poczucie dumy oraz by świetny design był głównym powodem, żeby je posiadać – mów Virgil Abloh.

W odpowiedzi na potrzeby

IKEA MAKRKERAD - Premium Magazine Polska

Planując kolekcję MARKERAD, światowej sławy twórca wraz z Henrikiem Mostem, kierownikiem artystycznym IKEA przeprowadzili wywiady z młodymi ludźmi na temat ich preferencji i poglądów na to, czego najbardziej potrzebują podczas przeprowadzki do swojego pierwszego mieszkania. Dzięki temu powstała kolekcja, która umożliwi młodym ludziom urządzenie domu w taki sposób, żeby był on odbiciem ich osobowości.

Zdaniem IKEA przykładem niekonwencjonalnego podejścia do projektowania jest dywan przypominający paragon, który sam w sobie jest znakiem towarowym i dobrze wygląda zarówno rozłożony na podłodze, jak i zawieszony na ścianie. To dowód na to, jak przedmiot codziennego użytku został przekształcony w swoiste dzieło sztuki. MARKERAD będzie dostępna w Polsce już od 5 listopada w sprzedaży online oraz w sklepie IKEA Janki.

Udostępnij:

Skomentuj