IKEA we współpracy ze światowej sławy projektantem mody Virgilem Abloh’em, zmienia przedmioty codziennego użytku w ikony designu
Virgil Abloh, amerykański projektant mody, przedsiębiorca, artysta i DJ, który od marca 2018 roku jest dyrektorem artystycznym kolekcji odzieży męskiej Louisa Vuittona razem z IKEA stworzył nową serię produktów dedykowaną millenialsom i ich pierwszym mieszkaniu. Limitowana kolekcja MARKERAD składa się z piętnastu przedmiotów i pojawi się w Polsce już w listopadzie.
Sztuka i minimalizm
Jak informuje IKEA MARKERAD łączy w sobie klasyczne minimalistyczne formy z artystycznymi, „zakłócającymi” akcentami – tak charakterystycznymi dla twórczości Virgila Abloh’a. Virgil umieszcza nowoczesny design we współczesnym kontekście. Projektant czerpie z historii i tradycji, tworząc projekty, które odwołują się do naszych czasów. Nowa kolekcja dedykowana pokoleniu millenialsów to mieszanka przedmiotów, które idealnie sprawdzą się przy urządzaniu pierwszego mieszkania.
Są to meble, takie jak stół, krzesło i kanapa, a także mniejsze przedmioty, jak skrzynka na narzędzia, zegar czy tekstylia. Projekty Abloh’a zacierają granice pomiędzy funkcjonalnością a sztuką. Wiele z produktów posiada jednocześnie kilka funkcji, tak jak łóżko dzienne, które służy jako miejsce do spania, pracy, jedzenia oraz spotkań z przyjaciółmi. – Chciałbym, aby każdy przedmiot z kolekcji wzbudzał w ludziach poczucie dumy oraz by świetny design był głównym powodem, żeby je posiadać – mów Virgil Abloh.
W odpowiedzi na potrzeby
Planując kolekcję MARKERAD, światowej sławy twórca wraz z Henrikiem Mostem, kierownikiem artystycznym IKEA przeprowadzili wywiady z młodymi ludźmi na temat ich preferencji i poglądów na to, czego najbardziej potrzebują podczas przeprowadzki do swojego pierwszego mieszkania. Dzięki temu powstała kolekcja, która umożliwi młodym ludziom urządzenie domu w taki sposób, żeby był on odbiciem ich osobowości.
Zdaniem IKEA przykładem niekonwencjonalnego podejścia do projektowania jest dywan przypominający paragon, który sam w sobie jest znakiem towarowym i dobrze wygląda zarówno rozłożony na podłodze, jak i zawieszony na ścianie. To dowód na to, jak przedmiot codziennego użytku został przekształcony w swoiste dzieło sztuki. MARKERAD będzie dostępna w Polsce już od 5 listopada w sprzedaży online oraz w sklepie IKEA Janki.